Selamat Datang ke BLoq Hamba yang tidak sepertinya ini....Semoga kita dapat berkongsi apa yang patut.
RSS

Friday 26 November 2010

Bulan Penuh Kejutan (EpiSod 5)

Assalamualaikum.....semua...
Alhamdulillah berjumpa lagi kita yea....
tak sabar nak baca story seterusnya yea......
Jom kita layan.....
Kisahnya cam ni.....semua umat Islam dah start berpuasa dah..aku cam biasalah...still berbuka sorang-sorang..sahur sorang-sorang...huhuhuuu..dah nasib dapat laki sibuk 24 7 our....tak habis2 ngan on coll dia.....alah bukan tak biasa, dah 3 tahun cam ni....

Tapi puasa tahun ni ader ceritanya......Baik punya Story...10 hari berpuasa tu aku dah rasa semacam dah bdn ni.....sejuk panas sejuk panas.....tapi aku tak derlah pikir apa2...siap pakej muntah n tak bermaya + tak der mood....ingatkan demam biasa....muntah+pening+loya memang sintom2 gastric..biasalah bulan puasa aku pikir lagipun memang aku ada gastric....bila dah keadaan lagi tak selesa aku G lah klinik Hanita kat Desa Pinggiran Putra tuu..Dr hanita tanya last period aku....separuh gelak aku bagitahu dia last bln lepas...tapi normallah kalau aku tak period bln ni sbb my period unregular....so Dr tu angguk2 jelah....dia suruh aku baring nak cheq perut....memang penuh anginlah perut aku katanya....tapi Dr Hanita pesan kalau minggu depan tak ok gak dia suruh dtg lagi & buat pregnency test...manalah tahu katanya.....Yolah...aku angguk jer...dapatlah MC 2 hari n ubat-ubatan tuk gastric....minum air kapur n carbon pagi tu ader lah rasa lega sikit..tak puasa aku hari tu.....

Lupa nak story.....sblm g klinik sbb dah tak tahan tu, umah aku dikunjungi tetamu.....masa tu aku dah tak berapa sihat dah....stress ngan diorg kot...yelah mana tak stress....aku kat dapur masak sorang2 diorang leh lepak depan tv tak masuk jengok aku pun, tak der nak tanya nak tolong apa ker!!!!! dah lah masa tu..aku masak sikit muntahhh...tak kesian pun kat aku yg dah lembik kat dapur...dahlah aku puasa...Cobaan tul.....Mungkin tu yang lagi gas perut tu naik kepala tuuuuu.....

Al-kisahnya.....ketidakseragaman perut aku ni berlarutan walaupun dah mkn ubat....dtg kijer pun asyik tido jer....nasib baik dapat officemate yang memahami..thanks Nadia N Ena yea...Bos pun understanding....so kat opis tu ibarat hidup segan mati tak mahulah......masuk kul 8am balik kul 5pm.....kerja hampeh...... sentuh yang penting2 jer....

Ha....Quess What...tanpa pengetahuan saper2 aku g Apex beli pregnancy test.....so pada pagi 31.08.2010..hari Merdeka tu....pagi moning tu aku memulakan projek aku dlm bilik air....dlm otak tak terpikir pun yang nak naik 2 line......tiba-tiba...jeng..jeng..jeng..terbeliak mata aku bila pregnancy test kid tu naik double line.....menjerit aku dlm bilik air..cepat2 keluar bilik air N aku tengok My hubby dah turun katil dgar aku menjerit..dia ingatkan aku jatuh....aku tunjukkan
(HPTs) tu kat laki aku..tapi yelah org baru bgn tido n bangun lak Coz terkejut dgar aku menjerit tadi..so muka dia blure jelah...aku cubit dia baru dia tengok aku...n aku kata "abg...ayang mengandung"...satu kucupan singgah di dahi aku....gugur air mata aku.....tapi aku still caya n tak caya...aku ajak My Hubby G Klinik....mlm baru kami G sebab dia ader kerja..On Coll....

Aku Coll Adik Kesayangan aku..Diq Ayu...hehehehe...aper lagi tak berentilah minah tu coll aku tanya perekembangan sbb aku lambat g klinik conformkan preggy aku ni....mama pun sama, asyik coll n mesej jer nak tahu kesahihan preggy aku ni.....hehehehe....nilah saat2 yang dia org tunggu-tunggu.....maklumlah ni cucu sulung mama aku...adiq akulak memang suka bebudak...tak sabar2 nak shoping barang baby......sabar Deq....baru lagi niiiii......

Mlm tu kat klinik..still Klinik Hanita..buat test sekali lagi tapi bukan ngan Doktor Hanita...Frust Giler tak dapat jumpa Doktor Hanita..tapi aper pun bila dah double cheq...positve Double line....Barulah aku lega...tapi takut gak sebab sblm ni dah bnyk makan ubat gastric tu..risaulah gak seposen...but Dr said Ok..ubat tu tak bahaya tuk baby...lega sikit...masa tu usia kandungan aku dalam 4 atau 5 minggu.....

So itulah sebabnya aku tak sedap badan+muntah+loya+ tak der Mood = I'm Become A Mother...Terima kasih Ya Allah...Sungguh besar Rahmatmu pada aku suami isteri......Aku bersyukur sangat...sempena bulan baik ni aku memanjatkat kesyukuran yang tak terhingga padaMu Ya Allah.......

Tak sabar nak jumpa Prof bagitahu yang aku dah menggandung...tapi terpaksa tunggu 05.10.10 tuk next appointment.......Yuhoooo......
Keylah.....Ikuti kisah aku lagi yea...
Macam2 lagi ni nak citer.....

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Ratu Jannah Agen Putrajaya said...

waa...tahniah...dlm diam2 dh ade blog sendiri yer...

Rosejaja said...

T.Q ngah...terharu Along....ni sajer nak kongsi pengalaman...ngan kawan2...cuba2 je ni...still learning...

Powered by Blogger.