Selamat Datang ke BLoq Hamba yang tidak sepertinya ini....Semoga kita dapat berkongsi apa yang patut.
RSS

Friday 26 November 2010

Result Time....(EpIsOd 4)

Welcome Back.....
Hahahah...ni CER yang paling best ni....Ni kemucak Cerita aku.....Baca yea..Jgn tak baca....

So pada 03.08.2010 sekali lagi kami menapak ke HUKM....susah tul cari parking kat situ..datang awal pun jenuh gak mencari pot2 kosong....tapi nasib baik My Hubby yang drive...kalau aku haram nak paking dlm tu..rela aku paking luar HUKM tu....Tapi malangnya setelah 4 jam lebih menunggu still nombor giliran aku tak dipanggil2 lagi...rupanya hari tu Prof masuk lambat...ada hal katanya..kul 1.20 baru giliran aku dipanggil....tapi aku maafkan Prof sebab ari tu aku dapat MC....Jgn Mareeeee arrrr....

Nak Tahu Result kami berdua?????...surprise.....setelah fail dibuka dihadapan kami..6 mata bertentang mata...adus....sungguh mendukacitakan aper yang diberitahu kami.....ni ayat prof " dari pemeriksaan yg kita buat, saya cadangkan kamu berdua menjalani rawatan ICSI ( ICSI is an acronym for intracytoplasmic sperm injection - which is a fancy way of saying "inject sperm in the middle of the egg". ICSI is a very effective method to fertilize eggs in the IVF lab after they have been retrieved from the female. Mustahil tuk kamu berdua dapat anak dlm kaedah biasa ni...so kita memang kena on prosedur tu"....ha....tergaman aku n My Hubby dengar ayat keramat tu.......

Prof minta kami buat test sekali lagi tuk memastikan ketepatan result terdahulu.....tapi kalau result still sama so alamatnya memang kena on prosedur ICSI tulah....doktor suruh rehat n lepas raya nanti datang semula...

sepanjang perjlnan balik umah...My Hubby diam jer...aku pun menghormati hari diam sedunia dia....takut nak bersuara..kan ckp bny2 tersilap cakap terkecik ati dia lak......Oh Tuhan kalau inilah dugaanMu tuk kami...aku Pasrah....Namun aku still berdoa agar ader sinar tuk kami menimbang cahaya mata sendiri suatu hari nanti...tak kisah lah bila?????? Aku kan tetap menanti dengan penuh kesabaran.....

Ha..ni part paling best.....lepas balik dari HUKM n dapat berita yg kurang best tu...My hubby terus contact kawan dia set nak g berurut.....drastic tul tindakan laki aku....tapi aku tak ckp aper2lah...aku sokong jer aper yg dia nak buat demi kebaikan kami.....Chayok...chayok Bang....

Aper yea lagi nak citer....tak der dahlah....kami cam biasa jerlah lepas tu...tak pikir aper2 dah...pasrah n still cuba cam2 cara lain....saper2 yang bagi petua2 tu..semua kami cuba...orang suruh mkn itu ini semua kami ikut......satu jer dalam kepala kami ni Next Appointment lepas Raya....kalau result still sama rasanya nak tangguh dulu prosedur tu sebab duit tak cukup lagi...kos ICSI dalam RM Berbelas K gak....n mungkin mencecah Puluh Ribu....Past tu aku tanya Bos kat tempat Kijer aku Bahagian Claim n SaraUbat Prosedur tu tak DISOKONG kerajaan...kena biaya sendiri.....Adus, Cam jatuh Ditimpa Tangga lak...ni bukan tangga dah..Lift dah timpa kami ni....Sabar jelah kan....

Key....cukup Dulu Disini...
Jumpa nanti di Episod 5 yea....
Chow Chin Chow.....Adios Amigos....


Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Powered by Blogger.