Selamat Datang ke BLoq Hamba yang tidak sepertinya ini....Semoga kita dapat berkongsi apa yang patut.
RSS

Friday 12 November 2010

Inilah Ceritaku (EpISoD 1)

Assalamualaikum diucapkan sebagai pembuka kata........


Setelah tekanan demi tekanan dari teman2 opisku ini, akhirnya inilah hasilnya...TQ wani kaulah sumber inspirasiku.....Sesungguhnya aku Bersyukur pada Allah SWT kerana menghadiahkan aku seorang kawan cam kau....walaupun usia kau jauh lebih muda pada aku tapi banyak ilmu yang aku boleh ceduk dari kau my Pren, tanpamu saper lah aku........(hehehehe..ayat bodek tuuuuuuuu)


Camner nak mulakan citer yea??? tulung...tulun....Idea...idea....


Ginilah Al Qisahnya.......Aku anak sulung dalam keluarga aku n akulah satu2 anak yang baru berkahwin...N my hubbylak anak tunggal....bayangkanlah dah masuk 3 tahun berkahwin but still tak leh anak lagi.......so many tekanan yang aku hadapi...malas tul nak jawab soalan cepu cemas bila org tanya pasal anak.....nasib baik aku ni jenis cool tapi secool aku pun tak tahan gak beb...leh HOT gak.....lagi Stress bila one morning... my Hubby bgn dari tidur n Said " yanggg smlm abg mimpi baby..cute baby tu...dia gelak2 ngan abg"......huhuhuuuu aper nak kata...senyum jelah tapi ati aku...'waaaaaaaaa'...My Hubby lak mmg sukakan bebudak.......So wat To Do......Ya Allah, Tabahkan hatiku dalam mengharungi dugaan Mu ini.....


Tanpa pengetahuan My Hubby, aku G Klinik buat pemeriksaan kesihatan....manalah tahu..kot2 aku yang bermasalah.....berdebar tak ingat masa tu....takut giler...yelah dahlah g sorang2 kalau tiba2 Doc cakap aku memang X leh ngandung aper Cer!!!! Sebenarnya lepas kawin aku punya period langsung out...unregular...kekadang 2 bulan x datang...masa tu excited giler beli pregnency test kit, leh katakan setiap kali period aku lewat mesti aku akan buat test dan hasil memang sadis....1 Line(Negative).......Sehari gak aku kat Klinik buat Full Cheq Up...tulah first time aku kenal ngan mesin Scan'ultrasound baby' sblm ni tngok dlm tv jer...sejuk jer perut aku bila gel diletakkan kat perut aku....Best jer bila Doc gerak2 nak cari masalah dalam rahim aku tu....N akhirnya Doc kata aku tak der masalah semuanya ok...Lega rasanya....start dari ari tu aku dah mula mkn folic asid.....Ptg tu aku balik umah dengan lapang dada.....leh ar senyum sampai telinga..Yeepyyyyy.... 


Tahun pertama perkahwinan kami, aku dah start berurut...yelahkan aku pikir nak buat rawatan tradisional lak...manelah tahu kot2 ader rezeki nak timang cahaya mata dlm tempoh terdekat ni.....mula2 malulah jugak...tapi ku tempis rasa malu tu demi masa depan kami berdua....Kawan aku Kak Mas n Juliya yang perkenalkan aku pada bidan namanya Cik Mun..Baik orgnya..banyak petua n amalan yang diturunkan pada aku....dia urut pun best...orgnya kecik jer tapi tangan berbisa.....yang paling aku suka cik mun dia suka bercerita masa mengurut tu...yelah dekat sejam gak sekali berurut ngan dia...aku pun dah anggap dia cam mak aku dah......terasa kasih pada cik mun....terima kasih Tuhan Coz temukan aku ngan Cik Mun.....tapi aku ngan Cik Mun tak lama sebab masa tu aku tinggal Di Tmn Equine, Serdang dan Cik Mun kat Putrajaya so susah nak selalu ke umah dia sbb my hubby sibuk tak leh antar aku selalu.....Dan sekarang ni Cik Mun dah tak mengurut sebab masalah kesihatannya.....Aku Doakan semoga Cik Mun cepat sembuh yea....

Bab Yang Menyayat ati sepanjang episod perkahwinan dan kehidupan aku adalah pengalaman kena tahan ward sebab masalah kencing kotor..masa tu aku tak paham aper tu kencing kotor......mama pun ader ckp yang kencing kotor biasanya menyerang pompuan mengandung...aku mengandung Ker???? tapi masa tu memang aku dah 2 bln tak period..but it normal to me....delay period.....mula2 nak kena tu aku demam..ingatkan kena demam biasalah...so g jer klinik swasta...ubat dah abis mkn tapi still suhu bdn tak turun2..kejap panas kejap sejuk......past tu g pulak klinik kesihatan.....still sama ubat mkn sampai habis but still not feeling well....so my Hubby bawak balik Kg manerlah tahu kot2 rindu kat Kg....kat Kg pun cam tulah....mkn sikit muntah, bdn panas, kepala pening..ni sama cam sintom pregnent....nasib baik ader mama....so leh ar manjer2 sikit........kesian mama dahlah jaga aku N nak kena jaga abah sekali...rupanya masa aku balik tu abah aku pun tak sihat kena gastric...so baring sebelah menyebelah lah aku n abah....mamalah Nurse yang setia merawat kami......Sebelum bertolak balik Serdang My Hubby bawak aku G klinik Kat KB takut aper2 terjadi di perjalanan..al maklumlah perjalanan jauh KB-KL..dapat satu injection lega sikit..yang paling lega dapat MC..yahooo....



Keylah......nak tahu kisah selanjutnya.....
ikuti episod berikutnya di masa akan datang...
Jeng..Jeng...Jenggggg.....Tungguuuuuuu ........










Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Powered by Blogger.