Selamat Datang ke BLoq Hamba yang tidak sepertinya ini....Semoga kita dapat berkongsi apa yang patut.
RSS

Tuesday 23 November 2010

Inilah Masa & Saatnya.... (EpISoD 3)

Camner nak start yea...... nak citer sedih dulu ker yang eppy dulu niiiii....emmmm......Ginalah citernyer.....setelah usia perkahwinan kami menjangkau 2 tahun 7 bulan.....setelah pelbagai suka duka... onak dan duri yang kami tempuhi sepanjang pelayaran kami sbg suami isteri ni....akhirnya pada tanggal 31.08.2010 segalanya berubah dlm kehidupan kami.....aku telah disahkan bakal bergelar mummy....my hubby cam tak cayer..muka cam aper tah masa tu nak kata suka tak nampak nak senyum..nak kata sedih tak nmpk lak cam nak nangis.....mgkin tawa dlm tangisan kegumbiraan kot...heheheheheee.....


Nak tahu ngape aku N my Hubby Still Terkulat2 bila Doctor cakap aku pregnent????? Jeng..Jeng...Jeng...


Sebenaqnya....Aku N My Hubby telah mendapatkan rawatan kesuburan @ HUKM, Jumpa pakar lagi....kami dirujuk oleh Dr Nor Aziah Zianal Abidin, KPPK Unit O&G& Pediatrik, IPKKM...tulah untungnya dok Ibu pejabat ni.....Aku sangat2 berterima kasih pada Dr Nor Aziah kerana telah menemukan kami pada Profesor Dr Zainul Rashid Mohd Razi....Hanya Tuhan yang mampu membalas jasa N Budi Baik Doktor....aku pun bersyukur coz my Hubby kali ni tak membantah bila aku suarakan nak berubat kat HUKM..mula2 tu cuak gak nak bagitahu dia...yelah...sblm ni asyik ngelak jer bila aku ajak nak buat Cheq Up...Syukur Ya Allah, Kau Bukakan jua pintu hatinya.....

First Appointment aku kat HUKM ngan Prof pada 22.06.2010.......masa tu berdebar jer bila menunggu giliran..aku tengok My Hubby pun cam gelisah gak tapi berlagak Cool....tak kisahlah dia nak join aku ni pun dah cukup baik dah....Sblm aku dipanggil masuk utk jumpa prof, aku diinterview oleh Dr Sharil....Handsom Giler....Dr ni Student Prof tngah buat Housemen.....so dia amiklah segala particular yang diperlukan untuk dipresent kat Prof nanti....aku pulak jenis tak pandai ckp sikit2....abis semua mak nenek aku citer......(aper yang patut jelah)hehehehhe..... 

Dlm Sejam lepas jumpa Dr Sharil tu, barulah No giliran aku naik.....melangkah jer kami jumpa ngan Prof bermakna bermulalah satu kehidupan baru buat kami...seolah2 ada cahaya yg menunggu kami di balik kesamaran malam.....Bab ni pun susah gak nak citer ni...ngeri n memalukan...tapi aper kan daya ni jer caranya....aku berserah....aku diminta oleh prof untuk baring bg tujuan pemeriksaan....arrggggg..malunya...bab seluk menyeluk tak yah citer ar.....tapi tawakal jer sbb nak sangat baby kan!!!!! 3 org Doktor N semuanya lelaki membuat pemeriksaan ke atas aku....nasib baik aku baru menjalani ujian pap Smear So tak derlah nak kena bnyk2 buat test...

My Hubby pun tak terlepas dgn azab raba2 ni.....hehehehee....seri 1-1 semua kena.... masa diorang tngah mengexplore My hubby, aku dibawa oleh nurse untuk buat utrasound kat bilik lain...wuhooooo...sekali lagi terpaksa menempuh rasa malu..tapi oklah sikit sbb yang memeriksa aku tu Cik Pompuan.....akhirnya semua selesai.....berakhirlah satu episod di hari pertama pemeriksaan..kami diminta dtg lagi untuk buat pemeriksaan sperm count lak tuk My Hubby....@08.07.2010 di MAC.......masa pemeriksaan Sperm tu..biasa2 jer...ingatkan bilik ala hotel...heheheh tapi bilik biasa jer....tapi leh ar setakat nak lepak 1 2 jam tuuuuu.....bilik lengkap dengan Tv, Bilik Air, Sofa..buat2 selesalah.....Kami diminta datang keesokan hari tuk amik result...tak sabar tul nak tunggu keputusannya....walau aper pun keputusannya...ayang tetap bersama abg.....dont worry B Eppy Bang......


Lupalak nak bagitahu.....Prof minta aku buat blood test pada hari 1 hingga ke 4 period utk cheq hormon...nak dijadikan cerita pada hari kedua period aku sekali lagi aku diserang UTI ( Kencing Kotor) hanya tuhan yang tahu sakitnya masa tu....dicampur ngan senggugut lagi....pada hari Isnin barulah dapat buat test tu kat makmal HUKM...maknanya hari ke4 period...sekejap jer kat makmal tu....ingatkan lama...letak jer tangan..nurse amik darah 1 tiub dah siap....Result nanti diberitahu pada next Appointment....adus..tak sabar nak tahu keputusannya...Aku tak kisah nak amik darah bebanyak sbb aku ni penderma darah....x miss punya kalau ader kempen Derma darah...hehehhe....rindunya nak derma darah lagi....


Next Appointment terpaksa aku tunda...Coz comitment yang jitu pada kerja.huuhuhuhuuu....sop..sop...sop sadiissss tul.....sepatutnya kami kena jumpa Prof 27.07.2010 tapi kebetulan kat Opis ada pemeriksaan Audit MS ISO so terpaksalah tunda ke bulan Ogos....Masa tu Sedih tul.....Bos tak bagi cuti....takpelah aku pujuk diri sendiri mgkin ader hikmah disebalik semua tu.....So terpaksalah buat temujanji baru.....kali ni aku terpaksa menyusahkan officemate aku si Adau...My Hubby tak dapat hantar G HUKM...nak Drive sendiri malas....Thanks Adau yea...sbg balasan aku belanja Adau Nasi Ayam Kg kat Cheras.....So New Appointment 03.08.2010..nasib baik belum puasa masa tu.......


Keylah...Nak Stop Dulu lah....
Kita Sambung Next Episod nanti.....
Chow....

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Powered by Blogger.