Selamat Datang ke BLoq Hamba yang tidak sepertinya ini....Semoga kita dapat berkongsi apa yang patut.
RSS

Thursday 6 January 2011

Last Check Up Kat PPUKM

Hai kawan-kawan kita jumpa lagi hari ni...ni nak story bab g chek up kat PPUKM......Wow...Best..best..best...bestttttttttttt gilakkkkkkkkkkkk......tulah gambaran yang boleh diberikan.......Nak tahu ngape? sebab..sebab..sebabbb...... best arrrrrrrrr..

Ok let serious.....gini, cam biasalah appointment kul 10.00 - 11.00am tapi aku ngan My Hubby pepagi dah melonggok kat sana..kalau g lambat nanti tak der paking....sampai sana terus ke kaunter..mak datuk aku punya turn no 11...mesti lambat jumpa Prof ari ni....

So cam biasalah, mula2 check Berat   +      BP   + Air Kencing = Semuanya OK......
                                                    (75kgs)    + 135/84  +       Nil       = Mak ai Berat aku naik Sekilo/week

Dalam 5minit menunggu, no aku dipanggil tuk ke bilik Scan...yeepppy...suka..suka....kali ni My Hubby aku heret sekali masuk bilik Scan, Coz sblm ni dia tak pernah tengok baby dalam perut ni....subhanallah, sungguh hebat ciptaanMu Ya Allah, dah besar dah baby ni....dah jelas nampak jari jemari dia, mata, mulut, hidung, kaki, tangan semualah.....part yang paling best nampak dia gerak2..nampak tangan dia dok menyilang tutup muka dia....kaki dok belunjur....patut lah perut aku tegang semacam rupanya dok posing macam2 gaya....Doc cakap " cuba tengok mulut dia, ternganga cam dok ngomel-ngomel" hehehhe...masa tu so sweet tengok baby...My Hubby pun dok senyum jer tengok gelagat baby......bahagia sungguh rasanya saat itu.......Oh Tuhan terima kasih atas segalanya......tapi malangnya Ultrasound tu tak leh print....namun ianya telah terprint dalam ingatan kami.....
ginilah lebih kurang baby mummy dlm perut ni...
macam2 posisi baby dok dlm perut mummy niii....
Nak tahu Gander dia tak?.......Doktor cakap MACAM Girlz.......bagi aku tak kisah lah Boy or Girl as long as baby sihat...aku terus Coll Diq ayu, Coz dia memang wish dapat baby Gilz...My Hubby pun tak kisah, dia kata kalau bdk pompuan ni 'jurus' sikit....terima kasih ya Abang Coz sudi teman ayang hari niii....I Lap U Lah.....

Al-malangnya dah dekat 4 jam aku menunggu kat depan bilik Prof zainul ni....My Hubby dah resah gelisah dah..nasib baik ada budak laki yang datang teman mak dia tu dok ajak Mu Hubby main...so melayan lah dia....senang sikit ati aku Coz dia ada kawan walaupun ngan budak kecik...hehehehee..dlm kul 2.00 barulah turn aku dipanggil....stress jer muka Prof, kesian lak aku nengoknya....Bila fail aku dibentangkan, prof cam buat muka..aku lagi ar cuak...dia kata cam Bp aku ni tinggi sikit...tapi aku dok Check Up kat KK Putrajaya kata semua Ok...Hairan niiii....so Prof sendiri amik BP aku...amik kau bacaan kali ni140/90....huhuhu...Prof kata ni baru nak jadi ni...biasanya Hypertension ni selalu terjadi tuk ibu2 first baby niiii..... tapi dia tak der bagi ubat ker apa ker....so buat cam biasa jelah....

Hari ni gak kena cucuk ATT (Kancing gigi) nanti bulan depan kena cucuk sekali lagi....huhuhuhuu sakit gak 10sen......

Jadi itulah saje kisah kat PPUKM...lepas ni dah tak der appointment kat sana dah....Habis sudah Episod Aku dan Pakar...Dikesempatan ini, aku nak ucapkan terima kasih kepada semua kakitangan PPUKM yang semuanya ramah tamah....tak dilupakan setinggi-tinggi terima kasih kepada JM Diana dan Prof Zainul sendiri serta doktor2 pelatih yang turut sama 'merawat' aku...

Keylah sampai jumpa lagi...
Chow Chin Chow...
wassalam.....

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Powered by Blogger.