Selamat Datang ke BLoq Hamba yang tidak sepertinya ini....Semoga kita dapat berkongsi apa yang patut.
RSS

Thursday 2 December 2010

TakutNya...... High Risk Pregnant

03.11.2010......second Chek Up.....

Hari ni best....sebab buat full Chek Up....mula2 nurse kat kaunter bagi botol tuk urine test..and botol tu kita simpan n bawak bila dtg chek up....botol tu dah terprint nama aku.....mintak2lah aku tak lupa nak bawak botol tu..maklumlah aku ni pelupa sikit....huhuhuuhhuhu....


so mula2 g buat urine test..Result Ok....pas tu g makmal amik darah....Result Hb ok 12.4....past tu g bilik Nurse..timbang berat n chek jantung baby....Result Ok....Bestnya dapat dengar dengupan jantung dia 152bpm..laju giler....Nurse bagi Obimin.....masa ni kandungan aku dah masuk 16 minggu...BP Ok...116/86...

Lepas tu G tunggu kat bilik Doktor pulak....bestnya buat utrasound lagi......kali ni dah nampak jelas tulang belakang n tulang paha baby.....yang bestnya Doktor print n letak kat dlm buku pink tu...so ari2 leh tengok walaupun tak paham gamabr itam putih tuuuu.......aper pun inilah pengubat rindu mummy kat baby....berat baby masa tu 135g.....BUT.....ni yang takut sikit didengari..bila doktor kata kandungan aku ni 'High Risk' so nak kena jaga2 sikit....yelah aku ni kan susah nak lekat n tengah follow up kat HUKM.... aper pun setakat ni everything Ok......Hopefully cam tulah kan.....Ya, Allah kau peliharalah anak ku ini..panjangkanlah umurnya Ya Allah...Hambamu ini mohon.......Amin...


nampak tak..ni bukan baby mummy yea...contoh jer...hehehhe
Lepas Jumpa Doktor...kebetulan kat Klinik Kesihatan Putrajaya tu ada ceramah mengenai penyusuan ibu dan kesealamat anak di rumah.....So aku attendlah class tu..ramai gak yang menghadiri class tu...best..banyak perkara yang aku pelajari....leh tambah ilmu bab penyusuan ni....semua ibu digalakkan untuk Full Brestfeed anak2...Insyaallah aku pun akan cuba sedaya upaya aku tuk Brestfeed my baby Exclusively.....Doakan aku yea kawan2....lagipun aku pun diberi susu ibu sepenuhnya tanpa setitik pun FM oleh My Lovely Mama...Thanks Mama...u're Da Best Mama in The World...I Love U So Much.....

So balik dari clinik terus g tempat kijer.....tak sabar nak kongsi gambar scan tu ngan kak maz..juliya n Wanie.....hehehehe...

Jumpa lagiiiiii......

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Powered by Blogger.