Selamat Datang ke BLoq Hamba yang tidak sepertinya ini....Semoga kita dapat berkongsi apa yang patut.
RSS

Friday 24 December 2010

Medela Fs VS Spectra 3

Breastpump......tepuk dada tanya selera...dok mencari-cari ngan En Google sampai naik pening coz ada banyak pilihan......dari yang murah sampailah yang mahal dari yang 50 henggit sampailah beribu henggit......yang manual ada yang elektrik pun ada....aku cuba tanya kawan2 terdekat...mereka  pun masing2 cakap perkara yang berbeza-beza..yelah pendapat tak sama.....tapi semua tu aku amik kira tuk postmortem aku nanti.....

Kak Maz yang baik ati dah bagi pump manual dia kat aku...dia dah ada pump elektrik, Kak Maz guna Spectra 3 (adiah dari hubby tersayang, hubby dia tau bkn hubby haku...)....tapi tulah nak try tak leh...hehehehe...(susu x der lagi..masa tu baru ngandung 2 bln) jgn risau ngah...along akan guna gak pump tu.....sayang ooo..tu first gift yang along terima tuk kegunaan lepas bersalin nanti.....Thanks bebanyak yea Ngah.....

Sakit gak palo ni dok pikir nak yang mana satu breast pump ni???? sebenarnya tak derlah dok pikir sangat....tapi bila nengokkan harganya yang mak dato mahal lah jugak... tu yang berkira2 nak beli awal...nanti beranak dah tak yah pikir dah...semua dah ada........aku ni lak yang tak berapa pandai wak keputusan..hehehee...bintang Libralah katakan (ada kena mengena ker????)....huhuhu...help..help...Telepon adiq Ayu..ngan dia2 sendiri tention tak tahu gak nak buat keputusan..sorrylah Deq yea...hehehehhe....silap aku gak nanya org yang tak der pengalaman...padan muka aku.....

Lepas dok ngokeh2 n tercari2 jawapan sendiri..akhirnya aku buat jugak keputusan....hehehehe
nak tahu apa keputusannya????? Tunggu..
Jom kita layan dulu Benda alah 2 2 ni....



*****Medela Fs*****
#####Spectra 3#####


Features and Benefits
* Hands-free accessories – provides the freedom for true pumping mobility
* Rechargeable battery – allows for 3 hours of pumping time per charge
* Small and lightweight – weighs less than 1 pound and can fit in the palm of your hand
* 2-Phase Expression® technology — smart and powerful pumping that is proven to mimic a baby’s natural nursing pattern and get more milk in less time
* LCD screen, digital display — lit screen provides a digital display that can also be used as a nightlight for those late pumping sessions
* Memory button — allows mom to save her favorite pumping pattern for ease and efficiency for the next pumping session
* Cute tote bag — holds pumping essentials and more. All of the coordinating accessories are removable, so tote can be used separately.


Product Descriptions:-
  • The most special feature about Spectra 3 is that it is smaller size than Spectra 2 therefore more ideal for traveling.
  • The kit is very easy to use as it is automatic.
  • Accessories (breast shield,tubing) are separable so it's easy to wash and sterilize.
  • Its light weight and compact design make it extremely portable and good to use in a small space.
  • It contains 1 set of breast shield.
  • It has a very simple and neat design with a built-in cylinder.
  • Users can feel comfortable by pumping in a rhythm that is just like an actual nursing infant's sucking rhythm.
  • It has controllable suction levels.
  • Its high suction strength makes it possible to express milk out of both breasts.


Jeng..Jeng..jeng....akhirnya aku buat keputusan tuk beli Medela Fs.....tapi aku taklah beli cash...aku main kutu....leh bayar ansur2.....tu pun lepas aku jumpa laman web ni secara tak sengaja....terus aku coll n tanya serba sedikit pasal medela n cara main kutu ni......best ar kak erin  baik giler layan macam2 yang aku tanya.....so esoknya aku dah start bayar deposit n lepas gaji aku terus bayar bulanan....kalau dikira2 sempatlah dapat sblm aku bersalin.....

Kepada kawan2 sebenarnya tak kisah kita beli pump murah ker mahal ker..tu semua bergantung pada diri dan ekonomi masing2.....tapi kita mestilah membuat pilihan yang bijak..tiada siapa dapat membantu kita untuk membuat pilihan....Coz masing2 mempunyai pendapat dan pandangan yang berbeza tapi semua tu kita kena ambil kira dlm pertimbangkan keputusan kita.....heheheheheee......

Nak citer lebih2 kebaikan Medela fs ni tak leh arrr Coz tak guna lagi.....nanti tunggu bila aku bersalin InsyaAllah kalau diizinkan Tuhan Bulan 4 nanti aku story kat u Allz yea....... 

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Powered by Blogger.