Selamat Datang ke BLoq Hamba yang tidak sepertinya ini....Semoga kita dapat berkongsi apa yang patut.
RSS

Tuesday 9 August 2011

Stok Susu

Assalamualaikum Semua......
Jom Hari ni Kiter Citer Pasal Stok Susu.....
Ni bukan nak menunjuk, Riak, Belagak,Tinggi Diri atau seangkatan dengannya....
Ni sekadar nak berkongsi........

Kesedaran ni bermula bila Sifu aku si wani yang bukak mata n ati aku pasal dunia kesusuan niiii...
Aku dapat 2 Set Pump dari Kak Maz lagi....Thanks Angah..I Lap U lahhhh....
Alhamdulillah.....sebenarnya susu aku ni mula keluar masa aku mengandung 7 bulan lagi.....(bila bgun tdo tngok baju ada kesan susu + basah + baju berbau cikit) tapi tak lah kerap...kadang2 je....
Masa bersalin pun Syukur sngat2.....aku tak hadapi masalah susu langsung...Berkat Doa semasa mengandung lagi Rezeki tuk Anakanda Irdina sentiasa mencukupi.....Aku ksian tengok rakan sewad yang anak dia tak berenti menangis sebab tak kenyang....Aku bersalin kat Hospital Rakan Bayi...so Nurse kat citu memang tak bagi langsung guna FM....Kakak tu diajar cara yg betul tuk mnyusukan.....

Aku dah start berjinak2 mengepam ni sejak dari hari ketiga lagi...tu pun masa keluar Spital susu aku bengkak giler...memang rasa nak demam pun ada......macam2 cara n petua aku buat...tapi yang paling berkesan aku tungku 'B' pah tu perah ngan tangan....baru rasa selesa n kurang rasa sakit.....Aku cuba guna Pump Manual tapi tak keluar pun susu.....lagi sakit adalah..huhuhuu...(mungkin first time guna)

Masa Berpantang pun aku pump gak....senang bila nak tinggalkan Anakanda bila nak keluar..mama aku panaskan jer....Tapi sayangnya Semua Stok Kat Kg tak bawak balik sini..mama tak bagi...(mama tak paham lagi konsep EBM ni...dah penat dah aku explain) huhuhuhuuuu..sedih tau...sebelum balik aku siram EBM tu kat pokok kari n pokok serai mama....

Ni Matlamat aku Tahun ni....
Sbab tulah aku pendekkan masa cuti aku kat Kg....Aku naik Sebulan awal sebab tak sabar2 nak kumpul stok sebelum masuk kijer.....Alhamdulillah...semuanya dipermudahkan...dan hasilnya aku dapat kumpul EBM sampai tak muat peti...hehehehhe.....tak der ker nak sponser aku Deep Freez niiiiiii...kihkihkihkihkih........





Keylah Jom Layan EBM aku selama 3 bln niiiii.....
Ni masa mula2 berjinak ngan pump..tapi hasilnya ckit jer....
Ni masa mula2 try Medela...masih mencari keserasian antara aku dan dia 'medela'
Ni hasil Bila dah serasi hehehe...ni hasil masa Dlm Pantang
Fisrt time kumpul stok...Mama bising X leh nak letak ayam ikan dia..hahaha
Stok Dalam pantang lagiiii
Ni Stok bila balik Putrajaya.....Tungang Pukang....
Dah tak muat space so letaklah kat poket tepi....
Best tengok lemak yang terkumpul..hehehhe
Insyaallah cukup Stok Tuk Anankanda Irdina
Ni Stok Yang Bakal Dipindah Ke Tingkat Atas Freez
Label Kuning ni bg Stok Dikumpul pada Bln Julai
Keluarkan Stok tuk kerja2 penyelenggaraan....Dah Overload dah niii..
Tak  tahu nak Deko Camaner????
Nilah kedudukan terbaru....
Huhuhuuuu....camaner ni ni pun tengah susah ati sebab rasa2nya macam peti aku ni tak muat tuk stok bulan Ogos nanti..
Apa pun aku tetap Bersyukur Ke Hadrat Ilahi kerana RahmatNyalah aku dapat memberikan Anaknanda Irdina Susu Badan Aku sepenuhnya tanpa campur apa2 FM....

Nanti kita kongsi lagi perkara2 menarik, kusut, dan macam2 lagilah pengalaman aku jadi ibu n menyusukan anakanda Irdina yea....
Sampai Jumpa lagi...Salam..
Adios...

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Powered by Blogger.